In de Week van de Duurzaamheid (7 t/m 12 oktober 2024) riep Endura jongeren in Harderwijk en Hierden op om hun buurtgenoten te ondersteunen bij het vervangen van gloeilampen naar energiezuinige ledlampen. De actie werd speciaal georganiseerd voor ouderen die moeite hebben met deze klus. Endura bood hen een helpende hand en zorgde voor een enthousiaste jonge vrijwilliger, eventueel met deskundige begeleiding.
Zelf een gloeilamp vervangen vind ik lastig, wil jij dit voor me doen?
Met hulp van het programma De Verschilmakers van het Oranje Fonds, Zorgdat, Oak, Mediadvies en KOK CINEMAXX werd een sympathieke actie opgezet in de Harderwijker Courant, Social media, persberichten, flyers en posters. Tevens werd een radiointerview gegeven. Aanmelding en informatie werd verstrekt via de website van Endura. Endura was ook bereikbaar via de telefoon, de mail, Whatsapp, Instagram en Facebook.
In de periode 2019 tot 2025 was ik als extern communicatiemanager betrokken bij de communicatieacties van Endura en het beheer van de eigen communicatiekanalen (website, Facebook, LinkedIn)
#lokale #campagne #communicatie #actie