{"id":845,"date":"2015-09-02T15:15:04","date_gmt":"2015-09-02T14:15:04","guid":{"rendered":"https:\/\/www.christiaansecommunicatie.nl\/?page_id=845"},"modified":"2020-08-27T11:15:45","modified_gmt":"2020-08-27T10:15:45","slug":"jaarverslag-mvo-jaarverslag-sociaal-jaarverslag-duurzaamheidsverslag","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.christiaansecommunicatie.nl\/diensten\/jaarverslag-mvo-jaarverslag-sociaal-jaarverslag-duurzaamheidsverslag\/","title":{"rendered":"MVO jaarverslag – duurzaamheidsverslag"},"content":{"rendered":"

Een MVO jaarverslag (duurzaamheidsverslag) uitgeven is voor veel organisaties verplicht en\/of maatschappelijk gewenst. Het gaat daarbij vaak om een combinatie van formele en maatschappelijke verantwoording en positionering. Het is ook een prima manier om je MVO-activiteiten zichtbaar te maken<\/strong>.<\/p>\n

Een MVO jaarverslag, sociaal jaarverslag of duurzaamheidsverslag is hiertoe het aangewezen middel. Bovendien kan je organisatie\u00a0zich beter profileren. En\u00a0visie en beleidsafwegingen tonen op het gebied van bijvoorbeeld: sociaal beleid, milieu en commercie (inkoop, kwaliteit en klanttevredenheid). Natuurlijk ga je daarbij uit van de doelgroep (stakeholders, belanghebbenden) en hun behoefte.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

Inhoud en vorm MVO jaarverslag<\/h2>\n

De tijd dat een MVO jaarverslag, sociaal jaarverslag of duurzaamheidsverslag alleen bestond uit saaie lappen tekst en rijen cijfers is definitief voorbij. Afhankelijk van de doelgroep kiezen we steeds vaker voor:<\/p>\n