Iedere organisatie presenteert zich op internet. Bij voorkeur op een manier die past bij de doelstellingen, mogelijkheden en cultuur van het bedrijf. Gericht op het behalen van het gewenste resultaat. Je online presentatie is een integraal onderdeel van jouw marketing-communicatiemix en gaat verder dan een digitaal visitekaartje in de vorm van een website, Twitter-account of vermelding op de telefoongids.nl.
Welke online media en middelen kies je?
Het opstellen van een praktisch online marketing-communicatieplan helpt je de juiste keuzes te maken en de verschillende onderdelen in lijn met elkaar, stap voor stap te ontwikkelen, te implementeren en te optimaliseren. In het plan worden verschillende online mogelijkheden beoordeeld in relatie tot uw doel, budget, product/dienst, doelgroep enz. Zo ontstaat een uitgebalanceerde online middelenmix, met per middel duidelijke doelstellingen. Periodiek kunnen we de resultaten meten en de inzet van middelen bijstellen.
Jouw online middelenmix
Jouw online mediamix omvat media die je in beheer hebt (owned media), zoals je website, social media, video of nieuwsbrief. Maar ook media die je koopt (betaalde vermeldingen, banners) of verdient (PR, engagement op online media). Vaak is je website het vertrekpunt en kloppend hart van jouw online ‘spinnenweb’. Ik help je als contentmanager graag met je online inzet.
In de online mix kunnen we zaken opnemen als:
- Website / webwinkel / online MVO verslag of duurzaamheidsverslag
- Social Media (Facebook, Twitter, LinkedIn)
- Digitale nieuwsbrief
- Video en animatie
- Adwords, remarketing en banners (SEA)
- Vermeldingen, linkbuilding
- Zoekmachine optimalisatie (SEO)
- Online persberichten en blog
Jouw online communicatie optimaliseren?
Wil je advies of ondersteuning bij je website of andere online communicatie middelen?