Veilig wonen wil iedereen. Toch kiezen veel mensen pas voor woningbeveiliging nadat er (bijna) is ingebroken of een brand is geweest. Om mensen meer bewust te maken van het risico op inbraak en brand en hen te helpen zichzelf te beveiligen introduceerde Betecom in 2014 ikwoonveiling.nl.
Ikwoonveilig-app
Onderdeel van het concept was een unieke ontwerp-app waarmee men een beveiligingsplan voor de eigen woning kan maken. Samen met een informatieve site over veilig wonen en webwinkel biedt Ikwoonveilig een totaal pakket voor de particuliere markt.
De introductiecampagne
Ikwoonveilig is in 2014 regionaal geïntroduceerd, ondersteund met een multimediale online en offline campagne in Harderwijk e.o. Centraal daarbij staat TOM de mascotte van Ikwoonveilig.
Ter ondersteuning werden o.a.: een website ontwikkeld, video animatie geproduceerd, persberichten gestuurd, advertenties geplaatst, abri’s in bushokjes geplaatst, social media, online bannering en Adwords ingezet.
Voor de introductie is o.a. samengewerkt met Curvepoint Studio’s. Ikwoonveilig.nl is een initiatief van Betecom bv.